Cornel Ngaleku Children Centre (CNCC) Tanzania

Dit project is door ons gesponsord.

Het Cornel Ngaleku Children Centre (CNCC) is een kindercentrum in Tanzania dat is gebouwd en gefinancierd door de Tanzaniaan Michael Ngaleku Shirima. Hij heeft zichzelf lang geleden voorgenomen om kwetsbare kinderen van zijn land op te vangen en hen vanuit een veilige omgeving gezondheid, onderwijs en daarmee een toekomst te bieden. Zijn gehele familie stond achter dit initiatief en toen hij de financiële mogelijkheden had is hij, in november 2003, begonnen met de plannen voor de bouw van een kindercentrum in de streek waar hij geboren en getogen is.

Het Nederlandse echtpaar Piet en Olga de Haas is in februari 2005 een samenwerking met Michael Shirima aangegaan en zij hebben het centrum samen met hem opgebouwd. Om dit te kunnen realiseren woonden zij een groot deel van het jaar in Tanzania. In september 2006 kwamen de eerste kinderen in het centrum.

De familie Shirima blijft verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het centrum, zowel in financieel als in organisatorisch opzicht. Piet en Olga de Haas blijven betrokken bij het centrum en zijn jaarlijks een aantal maanden in Tanzania. De Nederlandse Stichting CNCC wil zich, nu het centrum goed functioneert, meer richten op het vervolgonderwijs van de kinderen.

Enkele nieuwsbrieven vanuit het project:

Deel deze post