Eenmalige Fundspending Projecten

Wij ondersteunen vele goede doelen, zowel in de regio, landelijk, maar ook in veel ontwikkelingslanden. We respecteren daarbij zoveel mogelijk de verdeling 40% regionaal/landelijk en 60% internationaal, met de nadruk op projecten voor kinderen.

Regionaal
Elk jaar ondersteunen wij goede doel-projecten in de regio van Valkenswaard.
Zo hebben wij de afgelopen jaren de volgende goede doelen gesteund:
Basisschool Agnetendal (Project Kerstkaarten), Basisschool de Belhamel (Speelplein), St. Martinusschool, B-Inspired, Beleef het Gedicht, de Boodschappenmand, Contactgroep Beschermd Wonen, De Kunstkring, De Volharding, Doe Week, Dream4kids, Expositie Erfgoed 40-45, de harmoniën Dommelecho, Emos en Una, het Fietsenproject, Heemkundekring, Huiskamer 't Pumpke, IVN Valkenswaard, Inloophuis de Eijk, Kempenhof, Kinderwerkweek, Kinderhospice de Glind, Ouderensociëteit Valkenswaard en Vrienden van Valkenhof, Platform Gehandicaptenbeleid Valkenswaard, Radar, Rode Kruis, Speelkr8, Toneelclub Nooit Versleten, Stichting Samen Sportief, Stichting Begeleid Wonen, Stichting de Boei, De Stenen Poort, Stichting Leergeld Valkenswaard, De Sil (inloophuis), Valkenswaards Kamerkoor, de Regenboogboom, Valkenswaard Cultureel-manifestatie, Vrienden van de thuiszorg, Villa Pardoes, Wensambulance (via Scancovery), Were-Di (Geweldloos de Sterkste en School zonder geweld), Woldersven, Stichting Kinderboerderij de Kleine Meer, etc.

Landelijk
Ook hebben wij een aantal landelijke projecten gesteund, vaak ook in samenwerking met de landelijke Kiwanis-organisatie.
Voorbeelden daarvan zijn:

Kika (Kinderen Kankervrij www.kika.nl), Brandwondencentrum St. Martini (www.zorgpleinnoord.com), Alpe d'Huzes en diverse Kiwanis-projecten, zoals het Stop-Tetanus-project en Stichting Het Vergeten Kind.

Ontwikkelingslanden
Uiteraard hebben vooral de kinderen in ontwikkelingslanden onze bijzondere aandacht. Meer dan de helft van onze fondsbestedingen gaat daar naar toe.
Het betreft o.a. de volgende projecten:

Thomasbouwprojecten t.b.v. kinderen in Zuid India, Straatkinderen in de Filippijnen, Afrika-sociëteit, Jananeethi in India (www.jananeethi.org), het Children's fund Malawi, SOS Straatkinderen Roemenië (www.sos-straatkinderen.nl), Div. kleinschalige projecten in Indonesië, Nias Tsunami, Ngaleku kindertehuis, Nikki's friends in Haiti, Tsunami Kiwanis Nederland, Schoolproject in Albanië, Schoolproject in Kenia, Schoolproject in Tanzania, SOS Schoolkinderen, Stichting Weeskinderen Rwanda, HIV/AIDS Prevention Control en een Weeshuis in Kakamega, Jobortunity in Tanzania, Gezondheidscentrum in Pransagar India, Sorrisokids, kansarme kinderen in Transnistrië, Cambodja Takeo Sewing, kleinschalige projecten in Indonesië, Stichting Beetje Beter, Zwerfkinderen in Chennai India, Gambia (onderwijs gedurende 1 jaar voor 9 kinderen), SPOTT (Kwengoval Water Supply), Stichting Do It For Africa, Stichting Cambodja Dutch etc.