Wij bestaan 50 jaar!

Kiwanisclub Dommelland Valkenswaard is al in 1973 opgericht en bestaat dit jaar (2023) dus 50 jaar!

Al die jaren hebben we ons belangeloos voor de maatschappij ingezet en vele projecten (plaatselijk, landelijk en internationaal) financieel en sociaal ondersteund. Als Kiwanis vinden wij vooral de kinderprojecten van groot belang. Wij willen kinderen toekomst bieden, vandaar het Kiwanis-motto "Serving the children of the world".

Vanaf het begin af aan hebben we 100.000-en euros besteed aan al die projecten. Iets waar wij zelf enorm trots op zijn. Uiteraard zijn onze leden allemaal "vrijwilliger" en ze vertegenwoordigen allerlei geledingen uit de samenleving.

We organiseren allerlei projecten om "aan geld te komen" (fundraising). Voorbeelden van onze fundraising-projecten zijn recent onze Boekenwinkel en Boekenmarkt op Hemelvaartsdag, onze Golfcharity, de BBQ-expres en het fietsen-project. Eerder was onze Kerstmarkt een groot succes en ook de Dienstenveiling en het Balonnenfestival konden op veel belangstelling rekenen.

50 Jaar Kiwanis is niet niks en daarom vond de club het ook belangrijk hierbij stil te staan. In het weekend van 22-23 april was het dan eindelijk zo ver voor Kiwanis Dommelland/Valkenswaard: met 52 personen, leden en partners, vierden we dit 50 jarig bestaan met een feestweekend naar Chateau St. Gerlach vol met leuke en vooral gezellige activiteiten, en niet te vergeten een hapje en een drankje. Uiteraard betalen de leden de kosten voor dergelijke activiteiten uit eigen zak. De gelden voor al onze fundspending-projecten houden we vanzelfsprekend apart!

Wij hopen dat jullie hierdoor Kiwanis Dommelland Valkenswaard, onze diversiteit en het hetgeen waar wij voor staan meer gaan leren kennen via komende berichtgevingen. En misschien kom je er wel achter dat het ook iets voor jou is!

Deel deze post